2013. november 9., szombat

„Cég jó áron eladó” ... Eladó céget vennél?

  Az elmúlt hetekben egy sorozatot szenteltünk a különböző vállalkozói szinteknek, s ebben külön cikk foglalkozott a befektető vállalkozó szerepéhez kapcsolódó megfontolásokkal. 
Valószínű, minden cégtulajdonos fejében megfordult már a gondolat: vajon, mennyit érhet a cégem, ha el szeretném adni! 
A „piacon” számtalan cégértékelési szempontsor, árképzési modell ismert. 
Az alábbiakban az eladó sorba került cégek „hozományáért” felelős „örömapa” vállalkozó számára gyűjtöttem csokorba azokat a szempontokat, amelyek mentén a kérők véleményt alkotnak a „leányzó fekvéséről”. 
Nincsenek azonban kőbe vésve! Örömmel fogadok más ötleteket, javaslatokat! Akár eladói, akár vevői látószögből, ugyanis fontos gazdasági - és társadalmi – érdek fűződik ahhoz, hogy a cégek tulajdonos váltásának ne egyedüli formája legyen a végfelszámolással való megszűnés!

A korábbi cikkek itt olvashatók: http://actioncoach-versenyelny-coaching.blogspot.hu


Piaci lehetőségek, marketing/értékesítés stratégia, versenyhelyzet, vállalkozói tapasztalat, vezetőség, elkötelezettség, az igazgatósági tagok és a tanácsadók, pénzügyi előrejelzések, beruházási megtérülési érték, partnerkapcsolatok, szervezeti felépítés, tulajdonosi kör, szellemi tulajdon – az ember csak kapkodja a fejét! Ennyi szempont játszhat szerepet egy cégvásárlás során? Bizony, s ezek csak a legfontosabbak!
Piaci lehetőségek: befektetők milliárdos piaci szegmenseket keresnek, olyanokat, amelyek növekedési üteme eléri a legalább évi 10 %-ot.
Marketing/értékesítés stratégia: befektetők kézzel fogható bizonyítékát várják annak, hogy a cég képes a piacra juttatni termékeit vagy szolgáltatásait.
Versenyhelyzet: befektetőként az a kiegyensúlyozott helyzet az izgalmas, ami abból áll, hogy vannak, legyenek versenytársak – mert ez jelzi, hogy van mások is látnak lehetőséget azon a területen, ahol az eladó cég működik -, de egyben legyen kellő provokatív erő az élre törésre az értékesítésre felkínált vállalkozásban.
Vállalkozói tapasztalat: Van-e a csapatnak bármilyen tapasztalata cégépítésben? Vajon kifizették-e a korábbi befektetőt, aki kockázatot vállalt az aktuális állapot elérésében?
Vezetőség: mely nem hagy kétséget a befektetők számára, mert a csapat lenyűgöző múltja a garancia arra, hogy el tudják érni a céljaikat.
Elkötelezettség: Minél több időt és pénzt hajlandók befektetni az alapítók, annál inkább válik meggyőződésévé a befektetőknek, hogy bízhatnak a vállalkozásban.
Az igazgatósági tagok és a tanácsadók: A sikeres vállalatok képesek vonzani a minőségi igazgatósági tagokat és tanácsadókat, akik nem csak a nevüket adják a céghez, de akik elkötelezettek arra, hogy szakmai és vezetői tapasztalataikkal hozzáadott értéket nyújtsanak a vállalat számára.
Pénzügyi előrejelzések: A befektetők szeretnék látni ígéretes - és ésszerű - pénzügyi előrejelzéseket.
Beruházási megtérülési érték: A befektetők szeretnék megérteni, a cég hogyan fogja használni a pénzüket – ez-e az a stratégia, amely jó esélyt nyújt a megtérülésre.
Partnerkapcsolatok: A befektetés biztonságának egyik legfontosabb eleme az a stabil partneri, beszállítói kör, amellyel megkötött hosszú távú szerződések adják a cég növekedésének egyik legfontosabb kenőanyagát!
Szervezeti felépítés, tulajdonosi kör: A társasági forma, az elhelyezkedés és a tulajdonosi szerkezet gyakran játszik nagy szerepet a befektetők megnyerésében.

Szellemi tulajdon: A cég tulajdonában lévő szabadalmak, védjegyek és szerzői jogok gyakran a legvonzóbb kapunyitogatók egy érdeklődő befektető szemében. 
Vevő, vagy eladó? Mit érdemes végig gondolni, ezt egy ingyenes személyes konzultáción sorra vehetjük!

Az önjáró, profitképes – eladó sorba érő – cégek építésében szóba jöhető beavatkozási területekről és módszerekről színes,motiváló olvasnivalók a 100 üzleti mantra c. ebookban, melyet mindenérdeklődőnek örömmel megküldök! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése