Vállalkozónak
lenni nem könnyű kenyérkereset! – előbb-utóbb tisztában lesz ezzel minden start
up vállalkozás indítója, alapítója. Csupa olyan kihívás, helyzet, mellyel
korábban nem kellett szembesülni.
S ami igaz a
frissen létesült, kezdő vállalkozások esetében, még inkább érvényes a hosszabb
életgörbéjű, saját rutinjaikba bele”nehezült” cégekre vonatkozóan. Ahogy egyik
kitűnő kliensem egy – a cégük helyzetét elemező - írásában fogalmazott: „A
leggyorsabb beavatkozási pontot a hatékony értékesítési csatornák
kihasználásában és az értékesítési technikák megfelelő kiválasztásban látom.
Amennyiben ez nem megy önerőből, úgy célszerű egy coach-ot alkalmazni. ’Minden
sikeres sportoló mögött ott áll az edzője. Az élre törő, a céltudatos
sportolókat trénerek (coachok) segítik.’ Saját bőrömön is megtapasztaltam, hogy
az üzletben az igazi eredményekhez ugyanúgy trénerre van szükség, mint a
sportban. Minket,
mint mikrovállalkozókat is megillet a lehetőség, hogy hatékony és igazán
célravezető formában kapjunk segítséget üzletünk fejlesztéséhez.” (Virágh Bea,
Budasign Kft)
Az elmúlt
években, ahogy az idén is több, coachként engem alkalmazó vállalkozás mondhatta
el magáról, hogy fennállásuk legjobb évét zárták a coach alkalmazásának
időszakában. S ebben egy másik kliensem blogbejegyzésemre küldött válasza lehet
az egyik kulcsmozzanat: „…
Nem csak a gyengélkedő, de a jól menő cégeknek is hasznára lehet egy coach!” (Pracskó Éva, JET Travel Kft)
Az idei év
saját coach-vállalkozásom életében is fordulópontot jelentett, meg két és
félszereztük a csapatot. Ez mindenképp a prosperálás és a jövőbe vetett bizalom
üzenete. Ahogy az egyik gazdasági magazin év végi összefoglalójában sorolja az
idei magyar sikereket, s az első négy dobogós helyen a vállalkozói léttel
kapcsolatba hozható fejleményeket láthatunk: 1. A magyar start up láz. 2.
A vállalkozók országa – a KSH adatai szerint csaknem eléri az 1,7 milliós számot,
amiből 1,1 millió önálló és csak 600 ezer társas vállalkozás. (Micsoda
foglalkoztatási bumm-ot jelentene, ha minden vállalkozás megduplázhatná az
alkalmazottainak a számát?!). A harmadik helyre az egészségturizmus (napi 60-70 ezer kezelttel), még a negyedikre az MLM növekedés (750 ezer érintettel)
került. (Haszon Magazin, 2013.
december.)
Ehhez az erőhöz, ehhez teljesítményhez
sokkal nagyobb társadalmi elismerés, szofisztikált, személyre szabott
támogatási eszközrendszer jár! Túl az inkubátorházak személytelen légkörén, az
üzleti angyalok „csőlátásán” olyan következetes és tartós erőforrás segítheti a
vállalkozókat, amely leginkább a „mentor” kategóriájával mutatható be. Nehéz
azonban hiteles jelentkezőket találni erre a szerepre. Miközben az üzleti
coaching egyike a leggyorsabban növekvő üzletágaknak, s egyre nagyobb az igény
a coaching-szolgáltatások iránt, sok üzletember számára nem elég világos,
milyen előnyökkel jár vállalkozása számára coach-csal dolgozni.
Mitől
válhat elfogadott partnerré egy coach? Az ActionCOACH teljes mértékben a kis- és
középes méretű vállalkozásokra és vállalkozókra fókuszál. Napjainkban az
üzletfejlesztési támogatási igény növekedése a vállalkozói kedv bővülésével
erős korrelációt mutat. Az angol „coach” szó a magyar kocsi szóból származik,
ami azt jelenti, hogy a Kocs településen készült nagyméretű lovas szekér.
Hogyan vált ez az üzleti coaching megjelölésére alkalmas kifejezéssé? Az
Európát bejáró szekerek a németalföldi egyetemekre járó magyar diákok számára a
tanulás helyét jelentették, azaz a hosszú úton coach-olták őket. Az a gondolat,
hogy egy mentor a sikerhez juttatja diákját a kocsin, kitűnő metafora az üzleti
coaching számára.
A cikkben szereplő hivatkozások:
Miért kell minden vállalkozás mellé egy coach?
A leggyorsabb
beavatkozási pontot a hatékony értékesítési csatornák kihasználásában és az
értékesítési technikák megfelelő kiválasztásban látom.
Minket, mint mikrovállalkozókat is megillet a lehetőség, hogy
hatékony és igazán célravezető formában kapjunk segítséget üzletünk
fejlesztéséhez
„… Nem csak a gyengélkedő, de a jól menő cégeknek is hasznára lehet
egy coach!”
Nehéz azonban hiteles
jelentkezőket találni erre a szerepre.
Mitől válhat elfogadott
partnerré egy coach?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése