2010. március 5., péntek

Nyeld le a békát!

Fogd és vidd!

  • Ha irányítani szeretné az életét, változtassa meg a munkához való viszonyát
  • Cselekvés a kulcs a sikerhez
  • Akik jobban teljesítenek, azok más módszert alkalmaznak, ők a jó dolgokat csinálják jól
  • Lenyelni a békát annyit jelent, hogy azonosítani kell a legfontosabb feladatot és véghez vinni úgy, hogy csak erre koncentrál, mindaddig, amíg be nem fejezi
  • Vesse bele magát egyenesen a legfontosabb feladataiba
  • A képessége - hogy koncentrálni tudjon a legfontosabb feladataira - fogja meghatározni a sikerét
  • Emberek azért buknak el, mert nem teljesen biztosak a céljaikban
  • A legjobb szabály a sikerhez, hogy gondolkozzon papíron. Írja le a céljait
  • Minden este, csináljon egy listát, hogy mit szeretne elérni a következő nap. Legyen egy fő listája, egy havi listája és egy heti listája és egy napi listája.
  • Azonosítsa azt a képességét, amit ha kifejleszt, legnagyobb hatással lesz a karrierjére


Amiről ebben a blogban olvasni fog:

1. Idő-beosztási technikákról, amelyek segítenek, hogy még hatékonyabban érje el a személyes és üzleti céljait;

2. Feladat-priorizációs módszerekről, amelyek még hatékonyabbá teszik önt, és

3. Ötletekről, hogyan illessze ezeket az életstílusához

Ajánlás

Mindannyiunknak meg van a saját békája – fontos feladat, amit félre tettünk valamilyen indokból. A siker kulcsa, hogy minél előbb lenyeljük ezt a békát, teljesen és koncentrált elhivatottsággal. Ahogy Brian Tracy, az időbeosztás keményszavú mestere mondja: Itt nem fog találni simogató, érzelmes papolásokat a személyes fejlődés fontosságáról.. A blog alapját adó könyvnek az üzenete: Cselekvés vezet teljesítményhez. Ezzel az egyszerű szabállyal az eszébe vésve, Tracy nyomán olyan javaslatokat kínálok Önnek, olyan eszközöket és technikákat, amik segítenek, hogy visszaforduljon a baloldaláról és tettekre ösztönözze. Amíg nem bánjuk, hogy fel kell adnunk a kétéltűeken rágcsálását (vagyis, talán csak a lábát egy jó adag fokhagymás vajban), addig erősen ajánlott ez az útravaló mindenkinek, akit elragadott a halogatás mocsara.

Kétéltű a pirítóson

„Egy átlagos személy, aki kifejlesztette magában a feladatok rangsorolásnak a képességét és a legfontosabb feladatait képes előtérbe helyezni, hogy előbb végezze velük, hamar lekörözi a nagy terveket szövő zseniket, akik sokat beszélnek, de nem tesznek semmit!”

Ha minden reggel megesz egy élő békát, akkor tudni fogja, hogy már most túl van a legrosszabb dolgon arra a napjára. Valószínű, hogy vannak rejtett békák az asztalán vagy a to-do listáján. A békáid a feladatok amiket priorizált, de valamilyen indok miatt félre lettek téve. Itt az idő, hogy lecsapjunk ezekre a nehézkes problémákra. A jó hír, hogy ez magas protein számú diéta.

Oké, nem kell igazi békát ennie, hogy sikeres legyen az üzletben. De meg kell küzdenie kritikus projectekkel és problémákkal kreatívan és hatékonyan. Itt egy őszinte és egyszerű igazság: A képesség, hogy koncentrálni tudjon csak egy témára a siker érdekében, a legfontosabb feladat ön előtt a döntéseiben. Ez ilyen egyszerű. Komplikációk jönni fognak, amikor veszít a céljainak és a feladatainak a tisztán látásából.

„A siker legfontosabb kulcsképessége, hogy kizárólag a legfontosabb feladatainkra koncentráljunk, és hajtsuk végre azokat maradéktalanul, kiváló minőségbe!”

A tisztán látás csökkenése végzetes lehet, mert szétosztja a cselekvésre fordított erőket, és a cselekvés a kulcs a sikerhez. Mint bárki más, túltöltve érzik magukat, amikor túl sok a tenni való és nem elég az idő az összeset elvégezni. Válassza ki a legfontosabb feladatokat – egy nagy, öreg béka ami sírdogál a dobozában – és címezze meg hatékonyan. Sikeres emberek azonnal belevetik magukat hezitálás nélkül a fő feladatukba, amik zavarják a nap bármelyik pontján. Hogy fejleszti ki ezt a tisztántánlátást? Nos ez lehetetlen jó munkahelyi szokások kifejlesztése nélkül. Valójában 95%-a sikereinek az életben a szokásokon múlik, amiket kialakít. Jó szokások lesznek a legjobb barátai és a rossz szokások a legrosszabb ellenfelei.

A győzelem is egy szokás

Önnek három tulajdonságra lesz szüksége a sikeres szokások kialakításához. Döntéseket kell hoznia. Fegyelmezettnek és határozottnak kell lennie. Például, egy lehetséges szokás lehet megtanulni papíron gondolkodni. Meglepődne, ha megtudná hogy a felnőttek 3%-át foglalkoztatja az hogy papírra vessék a céljaikat? Itt van hogy hogyan kaphatja meg azt, amire szüksége van az életből:

- Döntse el pontosan, hogy mit is akar.

- Írja le ezt a célját.

- Állítson fel egy határidőt ameddigre teljesítenie kell a célját.

- A listát alakítsa át egy tervvé. Rendszerezze ezt prioritás és sorrend szerint.

- Cselekedjen azonnal. Tegyen bármit, csak ne hezitáljon.

- Ígérje meg önmagának, hogy minden nap tesz egy kis lépést a célja eléréséért.

Ezután, a legfőbb gond a folytonosság, hogy előrehaladjon addíg amíg megvalósítja a célját. Míg cselekedni jobb, mint halogatni, cselekvés terv nélkül hibához és csalódáshoz vezet, szóval tanuljon meg naponta tervezni. Mindig egy listáról dolgozzon. Összesítse a listáját az este mielőtt dolgozni fog másnap, hogy a tudatalattija egész este dolgozzon rajta, amíg alszik. Állítson össze különböző listákat különböző terveknek. Legyen egy fő listája. Egy listája a következő hónapra minden hónap végén, készítsen egy heti listát a következő hetet megelőzően, és természetesen szüksége lesz egy napi listára is. Ne felejtse el a 10/90 szabályt: ha az idejének a 10%-át befekteti a tervezésbe a project kezdete előtt, akkor az segít a maradék 90%-ot sokkal hatékonyabban használni.

Időbeosztás, Pareto stílus

1985.ben, az olasz közgazdász Vilfredo Pareto rájött, hogy 20%-a az embereknek birtokolja a pénz 80%-át, míg 80%-a az embereknek kevés pénzzel rendelkezik. Hamar ráeszmélt, hogy ez a megosztás minden gazdasági cselekvésre igaz. A legfelső 20% a cselekvéseiből generálja a 80%-át a profitjainak. Húsz százaléka a vásárlóinak képzi a 80%-át az eladásainak. Ez az átható tény manapság úgy ismert, mint a Perato szabály. A szabály azt jelenti, hogy ha kell egy 10 elemes to-do listát készítenie, kettő közülük 80%-ot fog generálni a listájának a visszahatásából. Most, amikor rátekint a listájára, kísértést fog érezni, ez természetes, hogy felvilágítson pár kisebb dolgot, először kipipálhatja őket és lehet egy kis érzése a sikernek. Mindazonáltal ezek az elemek lehet, hogy nem lesznek kiemelkedőek a gazdasági tevékenységében. És ez egy probléma.

Mi a teendő? Nos, emlékezzen arra, hogy a legnehezebb minden feladatban, az hogy hogy fogjunk hozzá. Időbeosztás csak irányítás az életét befolyásoló események sorrendje felett. A hatékony emberek szabályozzák magukat, hogy megcímezzék a legfontosabb feladatot elsőként, mindig. Ez az, kényszerítik magukat, hogy békát egyenek. Ummmmmmmmmmmm, finom!

Hosszú távú gondolkodás

Hogy sikeres legyen, gondolkozzon hosszú távon. Mielőtt elkezd egy projektet, kérdezze meg magától, „Mi lesz a következménye, ha nem végzem el ezt a feladatot?” Legyen hajlandó késleltetni rövid-távú kedvtelést, hogy jobb hosszútávú eredményt szerezzen. Természetesen, újragondolhat egyes feladatokat, ha azok több gondot okoznak önnek hosszú távon. Ahogy a motivációs előadó Dennis Waitley lefektette, „Sikertelenek az izgalom-megkönnyebülést végzik, míg a győztesek a cél-sikert.” Ne felejtse el a motiváció törzs szavát a motivál-t. Hogy siekres legyen, motiválnia kell magát a döntésekre amiket meg kell hoznia.

A siker ABC-je

A siker tényleg olyan egyszerű mint az ABC? Nos, nem. Hozzá kell tennie egy D-t és egy E-t is úgyszintén. Használja az ABCDE módszert, mint erőteljes eszközt hogy megállapítsa a napi prioritásokat. Itt van, hogy is működik ez:

- Állítsa össze a listáját.

- Helyezzen el egy A, B, C, D, és egy E betűt minden rész elé.

- Végezze el a listát betűrendi sorrendben.

Egy A jelzésű feladat az, amit a leghamarabb kell elvégeznie vagy komoly következményekkel kell szembenéznie. B jelzésű feladatok azok, amiket meg kellene csinálnia, de kellő figyelemmel hordozza őket. A C jelzésű feladatokat jó, ha elvégzi, de nincs semmilyen következménye. Egy D jelzésű feladatot átháríthat másra, úgyhogy az ön feladata az, hogy ezekkel a feladatokkal megbízzon másokokat, hogy minél több szabadideje maradjon és ezt az időt olyan feladatokra szánja, amiket csak ön tud elvégezni. Egy E jelzésű feladat, olyan, amit megszüntethet. Úgy tűnhetett, hogy fontos volt egyszer, de mostmár nem az. Igen, lehet, hogy több A feladata van, mint egy elsőre, de ez rendben van. Egyszerűen csak számozza meg őket sorrendbe… A-1, A-2, A-3 és így tovább…. Gyakorolja az ABCDE módszert naponta és meg fog lepődni a pozitív hatásán a munkájában.

Kulcseredményű Területek

Hogy még hatékonyabb legyen, kérdezze meg magától, miért is fizetnek önnek. Az emberek legtöbbje nem biztos, hogy meg tudná adni a választ. Egyértelmű, azért lett feltéve, hogy eredményeket hozzon. A legtöbb munkának vannak kulcs eredményei, sajátos, személyre szabott dolgok, amiket el kell végezni. Hogy fejlessze a teljesítményét, azonosítsa a munkájának a kulcs eredményű területeit. Itt, például, a kulcs eredményű területek egy értékesítő számára egy tipikus szervezetnél:

- Feltárás.

- Prezentációk készítése.

- Üzletkötés.

- Eladási folyamat a létező felhasználóknak.

- Adminisztratív kötelességek és papírmunka.

Azonosítsa a kulcs eredményű területek és győzödjön meg róla, hogy megállapította-e a megfelelő forrásokat, hogy foglalkozzon vele. Ezután minősítse önmagát minden kulcs eredményű területen. A leggyengébb teljesítményű területek azonosítják a plafonját a többi képességének (egy menedzser, aki nem képes megbízni valakit, az elrontja az ő képességeit abban hogy előre haladjon a képességeivel). A leggyengébb kulcs eredményű területe az egy vasmacska, ami megakadályozza önt a hajózástól a többi képességeivel és előnyével.

Habár, ha ön fejleszti a leggyengébb kulcs eredményű területeit, akkor fejleszti a teljes teljesítményét. Mindenkinek van egy gyengepontja. Azonosítsa a sajátjait és erősítse meg ezeket. Kérdezze meg önmagától, „Mi az a képességű terület ahol fejlődni tudnék a legnagyobb hatással a karrieremre?” Még jobb számítógéphez értés? Megtanulni egy új nyelvet? Minden üzleti tulajdonság megtanulható, egyszerűen azonosítsa azokat a területeket, amikben szüksége van fejlődésre az előrehaladáshoz.

A hatékonyság késztetésének törvénye

Valószínűleg nem szereti azt, ha bármit is eröltetni kell. A hatékonyság késztetésének törvénye arra utal, hogy a tervezett munka mindig kitölti az időt, amit arra szán. Ha önnek 2 napja van, akkor két napjába fog telni (vagy talán többe). Habár, ennek az ellentettje is igaz: Ha önnek egy napja van egy két napot igénylő munkára, valahogy talál rá időt, hogy megcsinálja. Fontos következménye az hatékonyság késztetésének törvényének a ráeszmélés, hogy egyszerűen sosem lesz elég ideje hogy mindent elvégezzen, amit szeretne. Hogy felvegye a versenyt ezzel a szomorú körülménnyel, folyamatosan kérdezze önmagától:

- Mi a legmagasabb értékű tevékenységem?

- Mi az, amit csak én tudok elvégezni, ha jól van teljesítve, különleges hatása lesz?

- Mi a legjobb kihasználása az időmnek, pont most?

A válasz ezekre a kérdésekre segít beosztani az idejét. Ahogy Goethe mondta „A dolgok, amik a leginkább számítanak, sosem lehetnek a kegyelmében azoknak, amik kevésbé számítanak.”

Azonosítsa a kulcs kényszereit

„Minden fontos feladat legnehezebb része, minden egyéb előtt elkezdeni!”

Vannak céljai, amelyeket még nem teljesített. Szóval mit tartja vissza? A kérdésre a válasz egy kritikus blokád lehet a sikeres holnapért. Tulajdonképpen el kell különítenie a választ. A kényszerek mindig hatással vannak a munka elvégzésére. Azonosítsa ezeket a korlátozó tényezőket, az ön kulcs kényszereit, és a munkája maradéka sokkal gördülékenyebben fog menni. Ha ön képes csökkenteni a fulladási pontját, akkor minden más természetes áramlás természetesebben fog működni. A 80-20 szabály itt is feltűnik: 80%-a a problémáinak megakad az akadály 20%-ánál. Szóval melyikre kellene koncentrálnia? Kérdezze meg „Mi az ami visszatart belülről?” Ne másokat hibáztasson. Legyen felelőségteljes és különítse el azt, amiben fejlődnie kell.

Saját magunk szurkolóivá válás

„Az időgazdálkodás az nem egyéb, mint életszervezés…”

A változás mindig egy kihívás; hogy találkozzunk a hatékonnyá válás kihívásával, önnek támogatásra van szüksége a világ legjobb hajrázójától – saját magától! Úgyhogy szerezzen egy pom-pomot és ne felejtse:

- Legyen örökös optimista – Amikor tényleg saját magára bizza önmagát, akkor nincs meg tovább a grimaszolás luxusa, saját magunk sajnálására vagy rossz hozzáállást választani. Válaszoljon pozitívan mások viselkedésére, szavaira és cselekedeteire. Kormányozzon egy stabil kurzust, amit nem lehet befolyásolni számtalan, örjöngő, triviális akadállyal amivel az élet szolgál.

- Mindig beszéljen pozitívan önmagához – Mondjon hasonló dolgokat mint „Szeretem önmagam” újra és újra, pozitív elfogadást képezve, ami önmegtöltő jóslatként hat.

- Döntse el hogy vidám és életerős marad – Az optimisták a jót keresik minden szituációban, keresse a tanulni valókat és a higgyen benne, hogy a nehézségek nem azért vannak hogy akadályozzák, hanem hogy irányítsák.

- Vizualizálja a céljait – Képzelje el magát, ahogy az irodája sarkában ül.

Megenni a békát, annyit tesz, hogy pozitív hozzáállásunk legyen a dolgokhoz és az akarat, hogy a legnehezebb dolgainkat végezzük el először. Mert nem tud mindent megtenni, fejezze be azt hogy milyen kreatív a halogatásban – tegye félre azokat, amik nem számítanak. Tegyen be tényleg fontos feladatokat egy sor egyszerű közé. Dolgozzon egy kis sürgetés érzésével. És ne feledje, hogy minden, amit tennie kell a siker érdekében a munkájában és az életében az, hogy megtanulja lenyelni a békát minden nap.

Brian Tracy: Eat That Frog. (Nyeld le azt a békát..) Berrett-Koehler © 2007, 128 p. nyomán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése