A kölcsönös előnyökön alapuló (host
beneficiary) program egy olyan stratégiai kliensszerző,
bevételfokozó megoldás, melyben az egyik üzlettulajdonos támogatja egy
másik cégtulajdonos üzletmenetét azáltal, hogy valamilyen értéket felajánl
annak partnerei számára.
Tipikus útja ennek az üzletfejlesztő megoldásnak,
amikor egy induló üzlet kínál valamilyen ajándékot egy már „beállt” kiterjedt
ügyfélkörrel rendelkező partnercég kliensei, vagy annak az adatbázisában
szereplő tényleges vagy lehetséges fogyasztói számára. Ez egy remek módszer
önmaguk ismertté tételére. Kiadás csak akkor keletkezik az ezt alkalmazó cég
oldalán, amikor az új kliens átlépi a bolt ajtaját.
Az ilyen természetű üzleti kapcsolatok területén nagy
tere van a kreatív megoldásoknak. A kapcsolatoknak jellegzetesen négy formája
vált általánossá az elmúlt években.
1. Ajándékutalvány.
Ebben az esetben a kedvezményt adó ajándékutalványát a
befogadó továbbítja saját kliensei felé. Ilyen megoldás, amikor egy áruház
ötezer forintnál nagyobb értékben vásárlói ingyenes ablakmosó feltöltést és
kedvezményes törlőlapát-cserét vehetnek igénybe a szomszéd szervizben.
Ebbe a körbe tartozik, ha egy fogorvos ingyenes
hátmasszázst ajánl páciensei számára. Más: könyvelőiroda működtetőjeként üzleti
coach ingyenes üzletfejlesztési konzultációjára szóló utalványt ajándékoz önhöz
tartósan hűséges ügyfelei számára.
Ezek tipikus győztes-győztes megoldások: jól jár a coach
segítségével vállalkozását új megvilágításban megismerő cégtulajdonos, a
könyvelő cég, amely ezzel a plusz lehetőséggel kiemelkedik versenytársai
kínálatából.
2. Kölcsönös kiegészítő szolgáltatások
Kapcsolódó vagy kiegészítő
kapcsolódó üzlet, amikor például a természetgyógyász ingyenes
allergia-vizsgálatot tart a bioboltban.
Ez azért jó a bolt vásárlóinak, mert többletértékhez jutnak vásárlásuk
során, minden külön kiadás nélkül. A természetgyógyásznak pedig érdemben
megnövekszik a potenciális kliensei száma. Ebbe a kategóriába tartozik az
ingyenes divat-tanácsadó szolgáltatás a butikban, amit professzionális stylist
tart a betérőknek.
3. Versenyek, vetélkedők
szponzorálása díjakkal
Ha a kedvezményt nyújtó ajándéktárgyakkal vagy egyéb
ösztönzőkkel „támogatja” a befogadó klienseit, ha azok elérnek, vagy
meghaladnak bizonyos vásárlói „teljesítményt”, „minőséget”.
Ilyen megoldás, amikor a fitneszterem üzemeltetője
nála éves bérletet vásárló látogatóját kedvezményes kerékpár-vásárlási utalvánnyal
„jutalmazza”, aki csak fél évre fizet elő, ő egy vitamincsomagot vásárolhat
nagyon kedvező (diszkont) áron. A kerékpárüzlet is, a gyógyszertár is jól jön
ki a projektből, lévén, hogy a fitneszterem látogatói körében nő az ismertségük,
a fitnesz-szolgáltató versenyelőnyhöz jut a kapcsolat révén: többet tud kínálni
versenytársainál, de jelentős előnyöket könyvelhetnek el a fitneszrajongók is,
nem csak fittebbek, csinosabbak lesznek, de még a pénztárcájukban is több
marad!
4. Köszönő és elismerő akciók
Ezek a „csak fogja, vigye” típusú ajándékok, mellyel klienseinek „kedveskedik” a befogadó üzlet. Ha csörög a pénztárgép, az ingyenes ajándék máris ott landol a vásárló kosarában.
Például, ha egy fodrászüzlet októberben minden vendége
számára hajtöredezettséget gátló balzsamot ad ajándékba. Egy promóciós cég
filmelőzetesre szóló belépőkkel kedveskedik üzletfeleinek.
Az ActionCOACH elkötelezett az üzleti hatékonyság
növelése érdekében és nyitottak vagyunk megosztani nemzetközi tapasztalatainkat
a host beneficiary típusú programok hatékony szervezéséhez, a program során
alkalmazandó „játékszabályok” elsajátítása érdekében. Sőt!
1.
Várjuk a fenti megoldással kapcsolatban
tapasztalatokkal rendelkező üzletembereket egy szakmai műhelybeszélgetésre.
2.
Olyan üzletemberek jelentkezését várjuk,
akik saját vállalkozásuk számára keresnek vagy ajánlanak kliens-szerző bevételfokozó
termékeket vagy szolgáltatásokat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése