2011. szeptember 18., vasárnap

Túlélni a recessziót, sőt növekedni …


Az üzleti életben is, - mint a természetben – megfigyelhető az örök körforgás: őszre tél jön, amit a tavasz követ, majd a nyár. S indul ismét a kör. Minden évszaknak megvan a maga szépsége és mondanom sem kell, minden üzleti „idény” alkalmas a növekedésre. A fő a hozzáállás: a túlélés elsősorban (az új gondolatok, megközelítések befogadására való) nyitottságot, döntésképességet – (erőt a szükséges döntések meghozatalára) -, pozitív gondolkodásra való hangoltságot vár el az üzletemberektől.

A legtöbbször előforduló kihívás, amivel az üzletépítés során meg kell küzdeni, a pesszimista, negatív beidegződés, ami sehová se vezet. Alapfeltétel, hogy a kitűzött célokban hinni kell, csak ebben az esetben lehet a legnagyobb teljesítményt (a túlélést és a növekedést) elérni.

Ha valami rosszul megy, a legegyszerűbb valaki máson elverni a port, szabadkozni, vagy letagadni. Ezek a „vonal alatti” megoldások és csak elmélyítik a problémákat. Ezek a tipikus „áldozati” attitűd jellemzői. A végzet-beleteljesítő jóslat stíluselemei.

A „vonal fölött” zajló „játék” három fontos feltétel felvállalását jelenti: tulajdonosi szemlélet, felelősségvállalás és elszámoltathatóság kell, hogy jellemezze a hozzáállásunkat.
A vonal fölötti játék azért sokkal konstruktívabb, mert a tulajdonosi szemlélet, a felelősségvállalás és az elszámoltathatóság a problémák megoldásához visznek közelebb és garanciát jelentenek, hogy ne ismétlődjön meg még egyszer. Ez a „proaktív” megközelítés a „győztesek” jelelemző karaktervonása.

Az egyetlen hiba, nem száz százalékban vágyni a sikert! Ha az üzlettulajdonos felismeri, hogy a változtatást önmagán kezdje, minden esély meg lesz ahhoz, hogy a nagyobb nyereségesség kézzelfogható közelségbe kerüljön.

Napoleon Hill szerint minden nehézség magában hordozza legalább akkora előny magvát. J. Keller összegyűjtött hét fontos értéket a nehézségek fejlesztő erejével kapcsolatban:

A nehézségek perspektívát adnak. Csak az igazán fontos dolgokra koncentrálunk a megoldásuk érdekében.
A nehézségek hálára tanítanak bennünket: megtanuljuk becsülni annak az értékét, amit elveszítettünk!
A nehézségek kibontakoztatják rejtett képességeinket. Egy leküzdött akadály erősebbé tesz bennünket!
A nehézségek változtatásokra és cselekvésre buzdítanak. Az élet nem egyszer problémák sorával hozza a tudomásunkra, hogy iránymódosításra van szükségünk.
A nehézségekből fontos tanulságokat szűrhetünk le: egy dugába dőlt vállalkozás gyakran a „kötelező” belépő a sikerhez.
A nehézségek új ajtót nyitnak meg előttünk: a probléma gyakran álcázott lehetőség. Hányszor halljuk, jobbat nem is tehettek volna velünk, minthogy felmondtak.
A nehézségek önbizalmat és önbecsülést gyarapítanak. A kilábalás az erőnkről, a teljesítményünkről ad megerősítést.

Eladni recesszió idején
(8 aranyszabály)

    1. Szükségletre, ne szándékra alapozzon az értékesítés során
    2. Fókuszoljon a félelmekre inkább, mint a célokra …
    3. Szájról szájra terjedő marketing …
    4. Legyen értékes a vevőnek  
    5. Kínáljon igazi értéket …
    6. Vessen véget a diszkont-értékesítésnek …
    7. Csak itt és most értékesítés …
    8. A vevők megtartása …
 A recesszió-túlélés stratégiái:

    1. Fogyókúra
    2. Az üzleti megállapodások újratárgyalása …
    3. A csapat megtartása …
    4. A megszerezhető legjobbakkal való bővülés …
    5. Terjeszkedés …
    6. A versenytársak felvásárlása …
    7. Vissza az alapokhoz: intenzív ügyfelezés, gerilla marketing
    8. Készülni a „tavaszra”
    9. Coach igénybe vétele …

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése