Az üzleti
életben is, - mint a természetben – megfigyelhető az örök körforgás: őszre tél
jön, amit a tavasz követ, majd a nyár. S indul ismét a kör. Minden évszaknak
megvan a maga szépsége és mondanom sem kell, minden üzleti „idény” alkalmas a
növekedésre. A fő a hozzáállás: a túlélés elsősorban (az új gondolatok,
megközelítések befogadására való) nyitottságot, döntésképességet – (erőt a
szükséges döntések meghozatalára) -, pozitív gondolkodásra való hangoltságot vár
el az üzletemberektől.
A
legtöbbször előforduló kihívás, amivel az üzletépítés során meg kell küzdeni, a
pesszimista, negatív beidegződés, ami sehová se vezet. Alapfeltétel, hogy a
kitűzött célokban hinni kell, csak ebben az esetben lehet a legnagyobb
teljesítményt (a túlélést és a növekedést) elérni.
Ha valami
rosszul megy, a legegyszerűbb valaki máson elverni a port, szabadkozni, vagy
letagadni. Ezek a „vonal alatti” megoldások és csak elmélyítik a problémákat. Ezek
a tipikus „áldozati” attitűd jellemzői. A végzet-beleteljesítő jóslat
stíluselemei.
A „vonal
fölött” zajló „játék” három fontos feltétel felvállalását jelenti: tulajdonosi
szemlélet, felelősségvállalás és elszámoltathatóság kell, hogy jellemezze a hozzáállásunkat.
A vonal
fölötti játék azért sokkal konstruktívabb, mert a tulajdonosi szemlélet, a
felelősségvállalás és az elszámoltathatóság a problémák megoldásához visznek
közelebb és garanciát jelentenek, hogy ne ismétlődjön meg még egyszer. Ez a
„proaktív” megközelítés a „győztesek” jelelemző karaktervonása.
Az
egyetlen hiba, nem száz százalékban vágyni a sikert! Ha az üzlettulajdonos
felismeri, hogy a változtatást önmagán kezdje, minden esély meg lesz ahhoz,
hogy a nagyobb nyereségesség kézzelfogható közelségbe kerüljön.
Napoleon
Hill szerint minden nehézség magában hordozza legalább akkora előny magvát. J.
Keller összegyűjtött hét fontos értéket a nehézségek fejlesztő erejével
kapcsolatban:
A nehézségek perspektívát adnak. Csak az igazán fontos dolgokra
koncentrálunk a megoldásuk érdekében.
A nehézségek hálára tanítanak
bennünket:
megtanuljuk becsülni annak az értékét, amit elveszítettünk!
A nehézségek kibontakoztatják
rejtett képességeinket.
Egy leküzdött akadály erősebbé tesz bennünket!
A nehézségek változtatásokra és
cselekvésre buzdítanak.
Az élet nem egyszer problémák sorával hozza a tudomásunkra, hogy iránymódosításra
van szükségünk.
A nehézségekből fontos
tanulságokat szűrhetünk le:
egy dugába dőlt vállalkozás gyakran a „kötelező” belépő a sikerhez.
A nehézségek új ajtót nyitnak meg előttünk: a probléma gyakran
álcázott lehetőség. Hányszor halljuk, jobbat nem is tehettek volna velünk,
minthogy felmondtak.
A nehézségek
önbizalmat és önbecsülést gyarapítanak. A kilábalás az erőnkről, a
teljesítményünkről ad megerősítést.
Eladni
recesszió idején
(8
aranyszabály)
- Szükségletre, ne szándékra alapozzon az értékesítés során
- Fókuszoljon a félelmekre inkább, mint a célokra …
- Szájról szájra terjedő marketing …
- Legyen értékes a vevőnek …
- Kínáljon igazi értéket …
- Vessen véget a diszkont-értékesítésnek …
- Csak itt és most értékesítés …
- A vevők megtartása …
A recesszió-túlélés stratégiái:
- Fogyókúra
- Az üzleti megállapodások újratárgyalása …
- A csapat megtartása …
- A megszerezhető legjobbakkal való bővülés …
- Terjeszkedés …
- A versenytársak felvásárlása …
- Vissza az alapokhoz: intenzív ügyfelezés, gerilla marketing
- Készülni a „tavaszra”
- Coach igénybe vétele …
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése