2011. augusztus 31., szerda

Elefánt a porcelánboltban!

Hirdetés, Marketing, Promóció
mi a különbség?

Ha cirkusz érkezik a városba és festesz egy plakátot: „Szombaton Cirkusz a vásártéren” – ez hirdetés. 

 Ha egy táblát akasztasz az elefánt hátára és végigsétálsz vele a környék utcáin      ez promóció.

Ha az elefánt keresztülgázol a polgármester virágágyasán - ez nyilvánosság 

Ha a polgármester jót kacag ezen – ez public relation: közönségkapcsolati munka 
 
Ha a polgárok eljönnek a cirkuszba, hogy szórakoztató élményekben legyen részük a pénzükért – s belépőjegyet vesznek: ez értékesítés. 
 
De nézzünk csak egy kicsit mélyebbre

Ha mielőtt plakátfestésbe kezdesz, ellenőrzöd, hogy van-e ütközés más közösségi rendezvénnyel ebben az időpontban – ez piackutatás.
Ha kifejlesztesz egy új aprósüteményt „elefántfül” néven és az emberek ezt kóstolgatják, míg várnak az elefántos produkcióra – ez termékfejlesztés 
 Ha összeállítasz egy kínálatot, ami magába foglal egy cirkuszjegyet, egy kekszet és egy rövid sétát az elefánt hátán egy fotóval – ez csomagban történő értékesítés 
Ha nyitsz egy éttermet „Elefántos” néven ahol hozzá lehet jutni az „elefánt-csomaghoz” – ez disztribúció 
Ha megkérdezel mindenkit, aki részt vett az elefántos sétán – ez vevői elégedettség-mérés 
Ha mindenkinek, aki kitöltötte ezt a kérdőívet küldesz egy köszönőkártyát egy kuponnal, rajta kedvezményes belépővel a jövő évi előadásra – ez ügyfél-menedzsment 
Ha te a válaszok feldolgozása révén új termékeket, új árstruktúrát, új disztribúciós vonalat fejlesztesz ki – egy új marketing folyamatot indítasz el!

2 megjegyzés:

  1. Marketing kapcsolja össze és optimalizálja a egészet, mert az összes közötti kapcsolódik.

    A nő kép... van marketing véleményem...

    VálaszTörlés
  2. Ha jól gondolom, a lényeg nem látható ... s persze, kapcsolódik-e a mondandómhoz?!
    Ezt az olvasóimra bízom!
    EZ

    VálaszTörlés