2011. augusztus 7., vasárnap

HOGY KLIENSEINK SZERESSENEK BENNÜNKET – ÉS AKARJANAK VELÜNK ÜZLETELNI …


Kérdések – amelyek új pályára állítják a vállalkozásodat!
A jó coach szövetségesed céljaid elérésében, segíti azok megfogalmazását és végig melletted áll, amikor a teljesülésük mérföldkövei mellett elhaladsz!
Kérdéseivel segít, hogy láthasd a fától az erdőt. 

Az alábbiakban néhány kérdést olvashatsz, gondolkodj el ezeken a saját cégedre vonatkozóan s próbáld meg néhány mondatban (maximum 1 percben) megfogalmazni a Rád, rátok jellemző helyzetet!
Ezek a kérdések nem forgatják fel fenekestül az üzleti koncepciódat, de segítenek a bizonyítottan kliens-orientáltabb (ügyfél barát) működési mód felé való elmozdulásban!



1.            Mi az, ami tényleg számít, hol akarunk tartani öt év múlva?

Miért? Biztosak vagyunk ebben? Miben fog különbözni a munkánk és az életünk a mai helyzetünkhöz képest?
Melyek a legfontosabb változtatások, melyeket meg kell tenni, hogy oda jussunk, ahová készülünk?
Nem az számít, amit eddig tettünk vagy mások tettek, mi az, ami lehetséges?
Mi az, amire a klienseink emlékezni fognak?
Ha a tervezéstől újrakezdhetnénk, mit tennénk másként?
Hogyan szerveznénk másként a működésünket, hogy jobban ki tudjuk szolgálni a klienseinket?
Mit kellene hozzátennünk, és elvennünk?
Melyek lehetnének az első lépések, amiket még ma megtehetünk?
Ha saját magunkkal kellene versenyezni, hol lennénk támadhatók?
Hogyan javítható ez a gyenge pontunk?


4.            Meghatározó kliensek

Kik azok a mértékadó potenciális kliensek, akiknek a kiszolgálása olyan ajánlói súlyt jelent, mely tartós hatással lehet a vállalkozásunk elismertségére?
Hogyan cserkészhetők be ők, lehetőleg még ma?


 
5.            Tipikus ágazati hiányosságok

Klienseink szemében melyek azok súlyos kifogások, amelyek ebben a szektorban a leginkább zavarhatják a klienseket?
Mivel lehet ezek megjelenését drámai módon csökkenteni?
Milyen negatív előítéletek, sztereotípiák élnek a kliensekben ebben az ágazatban?
Mivel küzdhetjük le ezeket leggyorsabban és leghatékonyabban?


6.            Cégünk márkaereje

Egyedi márkát képvisel cégünk, ami jellegzetes és megjegyezhető?
Élénk és egyszerű?
Világos és hatásos üzenetet közvetít; olyan módon, ahogy azt mi leginkább szeretnénk?
Ami megszólítja azt, aki hallja?





folyt. köv. ...


Ps.: A közelmúltban egy felmérés szerint azok a vállalkozások,  amelyek alkalmazták az ActionCOACH kidolgozott módszertanát (munkafolyamatok strukturálása, 12 hónapos költségvetés, írott üzleti terv, teljesítménymutatók stb.) úgy tűnt, nem csak átvészelték a kedvezőtlen üzleti feltéttelekkel jellemezhető elmúlt 12 hónapot, de egyaránt növelték az értékesítésüket, a profitjukat és a foglalkoztatott állományukat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése