2013. április 5., péntek

A csapatépítés öt hibája, amit a vállalkozások növekedésük során rendre elkövetnek


A győztes csapat alkotja cégét?


Figyelj a gondolataidra: szavakban öltenek testet;
figyelj a szavaidra: a szavakból tettek születnek,
figyelj a tetteidre, szokásokká rögzülnek,
s szokásaink adják jellemünket!
Leotól




Egyedül önmagunkban nem vagyunk képesek minden feladatot ellátni egy vállalkozásban, ezért elengedhetetlenül fontos, hogy a megfelelő emberek álljanak a vezető mögött. Egy sikeres cég megalkotása többrétegű feladat. Rendelkezni egy kitűnő termékkel vagy szolgáltatással - ez csak az első lépés. Ha az értékesítés nem megoldott - hát nem igazán beszélhetünk "üzlet"-ről. Ennél is fontosabb azonban egy erős csapat megalkotása, mely nélkül csak nyögve nyelősen haladhat a vállalkozás.

Az egyik legnagyobb probléma abban, ahogy az üzletemberek a vállalkozásukat kezelik, hogy energiáikat sokkal inkább az üzletükben való tevékenykedés emészti el, ahelyett hogy az üzletük építésével foglalkoznának. Egyszerűen nem tudják megengedni maguknak, hogy nagy látószögben, madártávlatból nézzenek a cégükre, ehelyett a napi operatív ügymenet tölti ti a céggel kapcsolatos gondolataikat, mi több a teljes idejüket (is).

Ez a kudarchoz vezető út biztos forgatókönyve. Elfelejtve, hogy nem azért alapítottak vállalkozást, hogy egy újabb munkakört hozzanak létre maguknak, hanem hogy valóra váltsák álmaikat és jólétet biztosítsanak maguknak és szeretteiknek. Pedig valójában egy cég tulajdonosának nem lenne más feladata, mint a cégépítés!


Üzleti tervet kell alkotni, a jövedelmezőséget biztosító marketing- és értékesítési csatornákat kell kiépíteni, a növekedési potenciált gondozni. Ezek nélkül egy cég sohasem lesz képes kihasználni a benne rejlő potenciált. Ez az, ami különösen fontossá teszi a megfelelő alkalmazottak foglalkoztatását. A jól megválasztott munkatársak segítik a tulajdonost céljai elérésében, de felvenni és kiképezni a munkatársakat nem számít egyszerű feladatnak.

Alkalmazottaink azok, akik közvetlen kapcsolatban vannak klienseinkkel, s viselkedésükkel nyilvánvalóvá teszik egy cég összes jó vagy rossz oldalát! Erősíthetik vagy rombolhatják a cég kapcsolati tőkéjét, partnereinél meglévő jó hírét. Pontosan ebben van a mással nem pótolható fontossága annak, hogy munkatársaink épp arra legyenek kiképezve, amit elvárunk tőlük.

A tipikus hibák:

1. A csapat a barátokból, családtagokból épül föl
(„Napjainkban inkább rémálom olyan céget igazgatni, ahol a munkatársak a rokonaink!”)

2. A vállalkozó minden munkakört maga akar betölteni
(Az üzletemberek gyakran mentegőznek azzal, hogy nem engedhetik meg maguknak még egy ember felvételét, pedig valójában azt nem engedhetnék meg maguknak, hogy ne vegyenek föl valakit!)

3. Hiányzik a szisztematikus munkaerő-kiválasztás
(Az emberek általában nem csak egyféle jellemvonással rendelkeznek, de mindenkinél megtalálható egy hangsúlyosabb karakter.)

4. Elmarad a szervezeti kultúra megalkotása
(„A jövőképnek gyakorlati funkciója egy vonzó és átfogó képben kifejezni, hol is lesz a cég 100 év múlva, mire lehetnek büszkék a ma alkotói. Ezért elengedhetetlen, hogy ismerjék a munkatársak és azonosuljanak a benne foglaltakkal.”)

5. Nézzünk szembe a problémákkal, ahelyett hogy a szőnyeg alá söpörnénk azokat
(„Nem várhatunk, amíg a háborúzó felek leteszik a fegyvert. Ez esetleg túl soká következne be, vagy a vita vég nélkül folyhatna…”)

A teljes tanulmányt ebook formájában formájában a regisztrálók ingyenesen letölthetik!
Kérje a kiadványt itt




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése