2013. október 6., vasárnap

Tulajdonolni? Vezetni?

Gyakran halljuk X-szel vagy Z-vel kapcsolatban, hogy az „Isten is vállalkozónak teremtette!” Vállalkozóvá válunk, és ahogy növekszenek tapasztalataink, alakul a gondolkodásmódunk, leszünk ösztönösből egyre tudatosabb vállalakozók. Ennek a növekedésnek, fejlődésnek öt jellegzetes lépcsőfokát lehet elkülöníteni. A következő hetekben ezeket vesszük sorra. Az előző fokozatokról itt olvashat: 


A vállalkozóvá válás 3. fokozata
Eddig két szintjéről beszéltünk a vállalkozóvá válásnak. Az önfoglalkoztató és menedzser attitűdről. Ebben a részben továbblépünk egy létrafokkal, a vezetés, a vezetői hozzáállás szintjére.
Csak azért, mert valaki kiállíthatja a számlákat, még nem jelenti azt, hogy ő cég vezetője. A tulajdonos és vezető nem föltétlenül egymás szinonimái. A közöttük meglévő szinergia akkor jelenik meg, ha a cégépítésre fókuszálunk. 

Miért lényeges az attitűd megváltoztatása?
Az a vállalkozó, aki eljutott a tulajdonosi, vezetői szintre, s tapasztalatokat szerezhet arról, milyen is az, amikor az alkalmazottak munkájának az eredményeképpen a cég profittermelő centrumként működik, s nem igényli, hogy két könyékig benne legyünk a napi darálóban.
Ennek a vállalkozói szintnek az a „hitelesítési”, vagy „sikermutatója”, hogy létrejött egy viszonylag hatékony, önálló működésre képes rendszer, mely több jövedelmet és szabadidőt, nagyobb személyes szabadságot nyújt a tulajdonosnak, mint amit a megelőző két fokozatban módja volt elérni.
Ennek a fokozatnak a bizalom a kulcstényezője. Bizalom a rendszerben, amit a cégben kialakítottunk, bizalom a felkészültségben, a csapatban.
Látható, a döntési és felelősségvállalási szint kiterjesztése húzóerőként működhet a csapattagok körében, felszabadítva ezzel a vállalkozót az értékesítési eredmények hajszolásának terhe alól. Miközben a munkatársak karrier-elképzeléseik valóra váltásán dolgoznak, a vállalkozó figyelmét sokkal inkább a nettó profitra, a képzési rendszerre, egyáltalán a cégben alkalmazott rendszerekre, a bizalmi szint fokozására irányíthatja.
A beindult vállalkozás finomhangolása töltse ki az időnket inkább, mint a napi operatív tevékenységekbe való bevonódás, s a felszabaduló energiáinkat a következő szintre való föllépés előkészítésére fordíthatjuk, s ez a befektető vállalkozó lesz.
Hol tart a vállalkozói létra megmászásában, ezt egy ingyenes személyes konzultáción érdemes végigbeszélni!
A szóba jöhető beavatkozási területekről és módszerekről színes, motiváló olvasnivalók a 100 üzleti mantra c. ebookban, melyet minden érdeklődőnek örömmel megküldök!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése