2010. július 15., csütörtök

Boldogságszolgáltatás (1)

A legjobb 10 megoldás, hogy arra, hogy az ügyfélszolgálatot vállalatunk legfontosabb szervezeti egységévé tegyük:

Coachként mindig azokat a megoldásokat keresem, amelyek kiemelik a szürkeségből klienseim vállakozását, különlegességet kínálnak a számukra. Az egyik legsikeresebb márkaépítő akciót a "zappos.com" web-áruház valósította meg az elmúlt években. Az alábbi ötleteket tőlük emeltem át ide:

1. Az ügyfélszolgálat kapjon prioritást, s ne úgy tekintsünk rá, mint egy szervezeti egységre a sok közül: a kliensorientált, ügyfélbarát megközelítésnek fentről kell indulnia!
2. A „váó” (wow) kifejezés legyen a vállalat minden napos szótárának része!
3. Az ügyfélszolgálati vezető kapjon különleges státuszt, kiemelt bizalmat, intézkedési jogkört.
4. Vegyük tudomásul, hogy a kielégíthetetlen, vagy a munkatársainkat becsmérlő kliensektől meg lehet szabadulni!
5. Ne mérjük a telefonálások hosszát, ne akarjuk mindenáron eladásra bírni kollégáinkat, s ne éljünk az előzetesen megszerkesztett beszélgetésvezetők (a scriptek) mindenhatóságában.
6. Ne titkoljuk cégünk zöld vagy kék (ingyenes) számát. Ez az opció üzenet, nemcsak a klienseknek, de minden alkalmazottunknak is!
7. Minden bejövő hívásra úgy tekintsünk, mint olyan befektetésre, amely hozzájárul cégünk ügyfélbarát imázsának a megteremtéséhez, s ne, mint csökkentendő költségre!
8. Minden munkatársunknak része kell, hogy legyen a sikeres ügyfélszolgálat megteremtésében. Az ezen a területen elért eredményeket rendszeresen meg kell ünnepelni!
9. Olyan kollégákat kell alkalmazni, akik képesek és elkötelezettek az ügyfélorientált gondolkodásmódra!
10. A legjobb kiszolgálás kijár mindenkinek: kliensnek, alkalmazottnak, beszállítónak egyaránt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése