Mint üzleti coach rendszeresen találkozom cégtulajdonosokkal és cégvezetőkkel. Az utóbbi 6-12 hónapban történtekre érdekesen és sokféleképpen reagáltak: jó páran mérgesek voltak (Hol van a határ?); néhányan filozofikusak voltak (Csak idő kérdése!); néhányukat megdermesztette a félelem; mások homokba dugták a fejüket, és azt várják, hogy ez az egész elmúljon egyszer (teljes elutasítás). Sokan folyton panaszkodnak, mindenért a gazdasági helyzetet okolva, vagy a kormányzatot és a bankok valamint a tõzsde mohóságát hibáztatva. És vannak néhányan olyanok is, akik igazi vállalkozói szemlélettel arra a pillanatra várnak, amikor elérkezik a lehetőség...
Önre melyik leírás illik a legjobban? Melyikre szeretne hasonlítani? Kétségkívül érdekes idõket élünk, szokatlan kihívások közepette, melynek kezelése sokirányú megközelítést igényel.
Íme, öt gyakorlati tanács, mely megváltoztathatja a végeredményt az ön és vállalkozása számára.
1. Először is tartson önvizsgálatot.
- Mi a hozzáállása ezekhez a dolgokhoz, és ez milyen hatással van a vásárlóival, munkatársaival és családjával való kapcsolataira?
- Hisz-e abban, hogy vállalkozása túlélheti az eseményeket, hogy sikeres lehet, vagy feladta és beletörődött abba, hogy most nehéz idők járják?
- Hisz-e abban, hogy ami nem öl meg, az még erősebbé tesz minket?
- Ideje okosan gondolkodni. Vagy úgy gondolkodik, mint az egyszeri lány a mesében, hogy a gömböc úgyis a fejünkre szakad és felfal minket?
- Gondolja át a felelősségét: Ne feledje, hogy ön a vezető, és a környezetében mindenki az ön tanácsaira vár...
- Mit tud tenni önbizalmuk, és a lelkük békéjének megőrzéséért?
Ismerje föl, hogy a növekedés felső határa - bármilyen üzleti tevékenység esetén - közvetlenül kötődik a vezetés alkalmassági szintjéhez.
Fogadja el, hogy ami ma elég, az holnap már kevés lesz. Itt a kiváló alkalom, hogy "megélezze a fűrészt" (ahogy azt Steven Covey megfogalmazta a favágóról szóló történetében.) Ne tegyen úgy, mint az a favágó, aki bár egyre csökkent a teljesítménye, nem merte abbahagyni a favágást, hogy megélezze a fűrészt, mert attól félt a kieső idő miatti lemaradást nem tudja pótolni.)
A legjobb befektetés az, amit önmaga, a saját fejlesztése érdekében végez; olvasson, hallgasson szakmai anyagokat, vegyen részt oktatásokon, legyen lelkes, szerezzen új ismereteket, tegyen szert új készségekre,
fogadjon fel egy üzleti coachot!
Most van a legjobb ideje annak, hogy az alkalmazottak fejlesztésébe, képzésébe fektessen, az értékesítés, az ügyfélszolgálat, a csapatépítés, a kommunikáció és a vezetési ismeretek terén.
Természetesen ösztönöznie kell azt is, hogy mindenki mutassa ki elkötelezettségét és tanuljon a saját tevékenységéből.
3. Folytasson okos és következetes marketinget!
Álljon ellen a kísértésének, hogy csökkentse marketing költségvetését, ez most nem alkalmas időpont erre! Most az okos marketing befektetéseknek van itt az ideje.
De akkor hogyan tudja szinten tartani a marketing erőfeszítéseit a csökkenő források ellenére?
Sok olyan marketing eszköz létezik, amelyeket ingyenesen, vagy minimális költséggel, de viszonylag magas megtérülés mellett a kisvállalkozások is eredményesen alkalmazhatnak versenyképességük fenntartása érdekében.
Íme, kilenc olyan marketing módszer, amelyek segítségével nemcsak túlélheti a jelenlegi nehéz időket, de még növekedhet is.
4. Ha fejlesztenie kell valamelyik kompetenciáját, akkor melegen ajánlom, hogy az a pénzügyi terület legyen.
Most talán jobban, mint bármikor, fontos, hogy ismerje a számait! Ne a könyvelője és a pénzügyi tanácsadója határozza meg, hogy miről tájékoztassa. Tanulja meg, hogyan kell mérleget, nyereség kimutatást és a pénzáramlási kimutatást (cash flow) olvasni. Értenie kell, miről árulkodnak ezek az adatok. Figyelje az üzletre vonatkozó életbevágó jeleket, és használja fel
ezeket az információkat, hogy jó döntéseket hozzon.
Vegye észre, hogy ezek a számok az üzlet nyelvén arról beszélnek, hogy milyen eredményt fog elérni; győztes lesz, vagy vesztes? Hol van vállalkozásának fedezeti pontja? Nyereséges? Elegendő bevétele lesz-e vállalkozásának a nehezebb idők átvészeléséhez? Mit tehet ennek érdekében? Milyen más teljesítmény-mutatókat mér, hogy vállalkozását a kijelölt irányban tartsa? Milyeneket kellene még mérni?
5. Végül, de nem utolsó sorban most mindennél fontosabb, hogy megvédje értékes vevőállományát.
Karolja fel a vevõit. Építsen kerítést köréjük. Tudassa velük, milyen nagyra értékeli kitartásukat, pártfogásukat. Találja ki, mit akarnak, szerezze meg, és adja meg nekik.
Gondoskodjon róla, hogy minden egyes alkalmazottja megértse a hûséges vevõk
értékét, és annak fontosságát, hogy úgy kezeljék õket, ahogy azt a vevõk
szeretnék.
Milyen tapasztalatokhoz juttatják alkalmazottai a vevőket? Hogyan lehet ezen javítani? Milyen érzései támadnak a vevõknek a vállalkozásával kapcsolatban? Honnan tudja mindezeket? Mitől lojálisak a vevői, vagy mivel tehetők azzá? *
Biztos vannak olyanok, akiknek ez magasröptű szónoklatnak tűnik, és olyanok is, akik vállalkozói szemléletükbõl fakadóan ezeket stratégiai kérdéseknek tekintik. A közhiedelem szerint, mindig romlik a helyzet mielőtt javulni kezd. Ön, hogy fog kikerülni a gazdasági változásokból?
Fogcsikorgatva és nyüszítve épphogy túléli, vagy sikeresen jön ki belőle?
Biztos vagyok benne, hogy az, aki hagyja magát sodródni, az megszenvedi. A kérdés: mit kell másképp csinálni?*
Megjegyzés: Ha ön távol tartotta magát, akkor most van a legjobb ideje annak, hogy felhívjon és találkozót kérjen egy coach-tól. Mi testre szabott segítséget tudunk nyújtani pénzügyekben, marketingben, vevõszolgálatban, vezetésben, sõt még szemléletének fejlesztésében is. De tudunk tréninget tartani a szervezet többi tagja számára is. Keressen minket, hogy tisztázzuk, hogyan tudunk a legtöbbet segíteni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése