2009. június 21., vasárnap

10 olcsó piacszerző megoldás

Kisvállalkozók gyakran gondolnak úgy a marketingre, mint a fogorvosuk meglátogatására – valami, ami kábé hathavonta esedékes.

*

Pedig, - ha a marketing célzott és folyamatos inkább, mint eseti fellobbanás, - az üzlet lényegesen könnyebbé válhat. Ha a potenciális vevők pozitív előfeltevésekkel érkeznek az üzletbe, a vásárlás is nagy valószínűséggel bekövetkezik.

Az alábbi javaslatoknak nincs számot tevő költségvonzata, azon alapulnak, hogy a megfelelő üzeneteket kell eljuttatni a megfelelő személyeknek a megfelelő időpontban. 10 kipróbált megoldás, amelyek erre alapozódnak.

1. Tégy lépéseket annak érdekében, hogy a vevőid kitüntetett helyzetűnek tekinthessék magukat! A fogyasztók hálásak, ha fontosnak érezhetik magukat. Különösen ebben a „futószalagszerű, keressük legjobb árat” kereskedelmi környezetben. Még a mai web alapú üzleti megoldások alkalmazása során is számtalan lehetőség adódik az ügyfélközpontúság hatékony kifejezésére. Egy kézimunkával készült táskákat online rendszerben értékesítő kereskedő egy kis rózsa-formájú illatosítót tesz a megrendelt és szállításra kerülő ékszer, vagy fehérneműtartóba, egy kézzel írt köszönőkártya kíséretében. „Ezek filléres dolgok, de egyedivé teszik a vásárlást” – mondja.

2. Olyan névjegy-kártyát használj, amit a vevők megtartanak! A legtöbb névjegy-kártya már az első üzleti találkozó alatt összegyűrődik, elkallódik. Egy jegyzettömb, - az elérhetőségre vonatkozó információkkal - sokkal tovább kézközelben marad, s emlékeztető funkcióját tartósan kifejti.

3. Ne foglalkozz az apró pénzért vásárlókkal! Ha ez a gondolat mellbevágó, érdemes a javaslat hátterét végiggondolni: hajlamosak vagyunk az értékesítési eredményeket túlértékelni a profitra való koncentrálás helyett! Ha felhagyunk a profitot nem hozó ügyfelek apolgatásával, időt szabadítunk fel a növekedésben érdemi szerepet játszó vevők számára. Többszörösen bizonyított tény, hogy a fogyasztók 20 %-a 150 – 200 %-ban járul hozzá az éves bruttó profithoz. 70 % sztenderd és 10 % csak viszi a pénzt. Érdemes tehát olyan vevőelemzést készíteni, mi a profitabilitás szempontjából is átvilágítja az adatbázisunkat, s ennek figyelembe vételével prémium-fokozatban értékesíthetsz!

4. Építs elektronikus adatbázist és küld régies stílusú leveleket! Sokan megszállotton bíznak az elektronikus hírlevelek erejében – te is kipróbálhatod. Nagyon költséghatékony. De ennél többet is ki lehet belőle hozni, ha alkalmanként hagyományos postai küldeményekkel is felkeresed vevőid és potenciális vásárlóid.

Fontos azonban, hogy olyasmiről írj ebben, amit érdemes elolvasniuk. Lehet ez egy elemezés az aktuális piaci trendekről, a közelmúlt eseményeiről szóló beszámoló, vagy különleges ajánlat; valami, ami megédesíti a következő vásárlást: kedvezmény a visszatérő vevőknek, stb. … a levélnek mindenképp olyan értéket kell hordoznia, ami érdemessé teszi arra, hogy elolvassák. Tükrözze azt az értéket, amit a speciális kínálat hordoz! Eladni csak akkor tudunk, ha szóba állunk a vevőinkkel!

5. Növeld a profitod vásárokon, konferenciákon való részvétellel! Megállító táblát, szórólapot készíteni ma már öt perc alatt lehet, saját web-oldal létrehozása sem ördöngösség.

6. Üzlet – élménnyel és jótékonysággal! Egy rendezvény, egy program mindig módot arra, hogy a nevünk széles körben forogjon és ismertté tegyen bennünket. Arról nem is beszélve, hogy ezek megszervezése elismeréshez vezethet. Legyen szó egy kosárlabda bajnokságról, vagy a gyerekkórház javára szervezett gyűjtésről. A program előkészítése, szervezése, sikeres lebonyolítása ezernyi alkalmat kínál a meglévő klienseinkkel való kapcsolattartásra, és arra, hogy mindezel jó benyomást keltsünk újabb potenciális vásárlóikban.

7. Legyen egyéni „kikötőd”, egy hely, amit érdemes felkeresni. Miért rendez be az IKEA kávézót és éttermet, gyerekjátszót? Hogy kényelmes szabadidős programmá tegye a vásárlást! De ezt az ötletet nem kell csak helyszínekre, épületekre érteni. Egy kattintásos online marketing kampány hihetetlen hatékonysággal képes forgalmat generálni a szolgáltatásod iránt.

Ilyen találkozási pontot jelenthet egy ingyenes tanácsadó szolgálat működtetése, tervezési, befektetési képzési programok szervezése. A vásárlói hűség elismerése ingyenes kiszállítással vagy különböző díjakkal!

8. Légy szakértő az on-line fórumokon! Ez a „például módszer” alkalmazása üzleti környezetben. Csatlakozz aktív vitafórumokhoz, iratkozz fel levelezési listákra, amelyek kapcsolatba hozhatók a tevékenységi területeddel, vagy amelyek népszerűek lehetnek a potenciálisvásárlóid körében. Légy tanácsadó, oldj meg problémákat, javasolj megoldásokat. Ez lehet hogy igényel némi időráfordítást, de az elismerés, meglátod: az eredmény ajánlók és fizető kliensek formájában nem marad el.

9. Udvarolj a médiának! A szerkesztett anyagok referencia-értéke sokkal nagyobb, mint a puszta fizetett hirdetéseké. A helyi újságok, tv-, és rádióállomások, gazdasági újságírók számára híreket, eseményeket kell szállítani! Ehhez legjobb egy fizetett „tollnok” egy olyan sajtós foglalkoztatása, aki arra van kiképezve, hogy megfelelően pozícionálja, „csomagolja” a híreket, információkat.

10. Végezetül, ne hagyd elúszni a vevőidet! Figyelj rá, hogy mivel tudod visszacsalogatni a vevőid. Lényegesen olcsóbb egy már meglévő vevőt „újraaktiválni”, mint egy újat megszerezni! Ha hosszabb ideje eltűnt egy vevőd a láthatárodról, járj utána az okának, hogy miért nem jön vásárolni. Nyomozd ki, ha érte valamilyen sérelem és törekedj a kompenzálására. Egy diszkont erre általában jó szolgálatot tesz.

Ne feledd, kedvesnek lenni fogyasztóinkhoz a legokosabb dolog, ami egyben a legolcsóbb megoldás is!

Joanna L. Krotz nyomán.

Forrás: http://www.microsoft.com/smallbusiness/resources/marketing/customer_service_acquisition/10_low_cost_ways_to_market_your_business.mspx?xid=C0004#bio1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése