2009. június 23., kedd

Versenyelőny – egy játék, ami milliókat hozhat


A legtöbb üzletember ragaszkodik azokhoz a vezetési módszerekhez, amelyeket akkor sajátított el, amikor elindította a vállalkozását. Ahogy a cég terjeszkedik és egyre több ember dolgozik a sikerért, úgy válnak ezek a technikák egyre inkább alkalmatlanná, s ezért érzi a legtöbb tulajdonos, hogy csak úgy tudja tartani a fejlődést, ha még többet dolgozik, nem ritkán akár 70 órát hetente.
A vállalkozások tulajdonosainak segítségre van szükségük, hogy megszerezhessék azokat a készségeket, amelyek ahhoz kellenek, hogy üzletük folyamatosan sikeres legyen. Az ActionCOACH, amely a világ legnagyobb üzleti coachinggal foglalkozó szervezete, ebben tud segíteni. Ennek szellemében alkotta meg üzleti társasjátékát, a Versenyelőny - (Leverage)-t.
A játék egyszerre szórakoztató és tanulságos, minden korosztály számára tud értékes, új dolgot felmutatni, mindenki tanulhat belőle. Oktatási intézmények, iskolák számára is komolyan ajánlott, hiszen remek lehetőség a tanulóknak, hogy a felkészüljenek a rájuk váró (nem csak a szó alapértelmezéséhez kapcsolható) vállalkozói feladatokra. (Látogasson el például a Denver Business Journal oldalára - http://denver.bizjournals.com/denver/stories/2006/02/06/smallb1.html?jst=pn_pn_lk) -'Leverage': From board game to board room, by Kristin Kunz.)
A Versenyelőny (Leverage) játék célja, hogy a játékos hozzon létre egy olyan vállalkozást, amely rendelkezik a megfelelő szervezeti felépítéssel, a szükséges működőképes rendszerekkel, és a játék végére ez az üzlet váljék önjáróvá, azaz a „tulajdonos” személyes közreműködése nélkül is biztos lábakon álljon. A játék közben el kell tudni adni a terméket/szolgáltatást, maximalizálni kell a bevétel; amit, ha a játékos jól használ fel, vissza tud forgatni a vállalkozásba, megalapozva a jövőbeni fejlődést. A játék során különböző döntéseket kell hozni: például, jutalmazza-e meg a jól teljesítő alkalmazottakat, hogyan követheti a profit növekedését, mikor, mennyit fektessen be az alkalmazottak továbbképzésébe, hogy azok hatékonysága növekedjen.
A játékon keresztül, ami, sokkal összetettebb és több értéket hordoz, mint a hasonló alapokon fekvő Monopoly, a játékosok sok hasznos tanácsot, ötletet, javaslatot kapnak kézhez, amit később valóban fel tudnak majd használni, hogy sikeresebbé, jövedelmezőbbé tegyék vállalkozásaikat.
Immár Magyarországon is elérhető ez a játék: http://www.meetup.com/Cashflow-Leverage-Club-Budapest/
A Leverage-Versenyelőny játék hatékony eszköze a vállalkozásfejlesztésnek. Nemcsak segít kikerülni azokat a csapdákat, amelyekbe a vállalkozások tulajdonosai gyakran belesétálnak; arra is megtanít, hogy hogyan hozható létre egy olyan vállalkozás, ami jól működik és jövedelmező, s melyben a tulajdonosnak nem kell több mint 60 órát dolgoznia hetente. A Versenyelőny- (Leverage) játék több felismeréshez vezet 3 óra alatt, mint néhány üzleti tréning 3 nap alatt.
A Versenyelőny- (Leverage) egy lehetőség: segítség a kis- és középvállalkozásoknak.
A játékot egy ausztrál üzletember, Brad Sugar találta ki, aki korábban tanított Robert T. Kiyosaki honolului képzési központjában, (Robert T. Kiyosaki - Gazdag papa, szegény papa, ill. Cashflow négyszög című könyvek szerzője, a cashflow 101 játék kidolgozója) 1993-ban létrehozta az ActionCOACH-ot, ami mára a világ legnagyobb üzleti coachinggal foglalkozó szervezetévé nőtte ki magát, ami közel 1000 coach-csal működik immár 22 országban.
Az ActionCOACH egyike a leggyorsabban fejlődő franchise hálózatoknak és az elsőszámú üzleti coachinggal foglalkozó szervezet a világon. Az alapító tulajdonos Brad Sugars hamar felismerte, hogy a legtöbb kis- és középvállalkozás tulajdonosának szüksége van új ismeretekre, melyek segítségével folyamatosan menedzselni tudják cégeik hatékony növekedését, támogatni tudják céljaik elérését. Kidolgozott egy olyan átfogó rendszert, módszertant, amely kézre álló és komplex módon támogatja ezeket a vállalkozásokat és alkalmazása drámai eredménynövekedéssel jár. Az ActionCOACH 1997 óta működik franchise rendszerben, és mára 1100-nál több franchise-partnere működik 27 országban szerte a világon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése