2009. június 19., péntek

Hogyan juthatok a legnagyobb nyereséghez, ha üzleti coach szolgáltatását veszem igénybe?

Az üzleti coach elsősorban (az új gondolatok, megközelítések befogadására való) nyitottságot, döntésképességet – (erőt a szükséges döntések meghozatalára) - , örömre hangoltságot kér a vele dolgozó üzletemberektől. Ez utóbbi épp úgy kihagyhatatlan, mint az előző kettő, hiszen egy üzlet megalkotása miért ne lenne örömteli és kreatív tevékenység?

A legtöbbször előforduló kihívás, amivel a coaching során meg kell küzdeni, a pesszimista, negatív beidegződés, ami sehová se vezet. Alapfeltétel, hogy a kitűzött célokban az üzletembernek és a coachnak egyaránt hinnie kell, csak ebben az esetben lehet együttműködő csapatként a legnagyobb teljesítményt elérni.

A „vonal fölött” zajló „játék” három fontos feltétel felvállalását jelenti: tulajdonosi szemlélet, felelősségvállalás és elszámoltathatóság kell, hogy jellemezze a partnerek kapcsolatát. Ha valami rosszul megy a legegyszerűbb valaki máson elverni a port, szabadkozni, vagy letagadni. Ezek a „vonal alatti” megoldások és csak elmélyítik a problémákat.

Ezek a tipikus „áldozati” attitűd jellemzői. A végzet-beleteljesítő jóslat stíluselemei. A vonal fölötti játék azért sokkal konstruktívabb, mert a tulajdonosi szemlélet, a felelősségvállalás és az elszámoltathatóság a problémák megoldásához visznek közelebb és garanciát jelentenek, hogy ne ismétlődjön meg még egyszer. Ez a „proaktív” megközelítés a „győztesek” jelelemző karaktervonása.

Az egyetlen hiba, nem száz százalékban részvenni a programban! Ha az üzlettulajdonos felismeri, hogy a változtatást önmagán kezdje, minden esély meg lesz ahhoz, hogy a nagyobb nyereségesség a mentori program során kézzelfogható közelségbe kerüljön. Minden alkalmazásra kerülő stratégiából – megfelel elemezéssel – lehet tanulni. De erre nyitottnak és elkötelezettnek kell lennie mind az üzletembernek, mind a coachnak!

A közös munka tipikusan úgy zajlik, hogy a coach és az üzletember egy „magas prioritású” stratégiát választ, melyet ez utóbbi a következő héten bevezet a gyakorlatban, a tapasztalatairól ezután hétről hétre folyamatosan tájékoztatja a coachot, majd közösen értékelik, elemezik az eredményeket. A „csiszolás” fázisában az értékelés megállapításait ültetik át a gyakorlatba, s a bizonyított eredményesség szintjén sorra kerül a folyamat dokumentálása és rendszerbeállítása a cég mindennapi életébe.

A következő lépésre csak azután kerül sor, ha már az üzlettulajdonos biztos jártasságot szerzett az adott módszer alkalmazásában. A bevezetés feletti kontroll a vállalkozó kezében van. S ebben tér el a coaching a szokásos tanácsadói szolgáltatásoktól. A munka meghatározó részét az üzletembereknek kell magukra vállalniuk, hogy a siker is az övéké legyen. Az utat a coach mutatja, de azt annak kell végigjárnia, aki célszalag igazi várományosa: az üzletét fejlesztő tulajdonosnak, a vállalkozónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése