„Tekints
az üzletedre, mint egy kertre!” – mondja R. Hamilton, s a cashflow az a
folyó, amelyik táplálja a kertet! Ahhoz, hogy biztosak legyünk abban, hogy a
kertünk virágozni fog, arra van szükség, hogy a folyó folyjék.
Áramlástani
tanulmányokból tudható, hogy a folyam vízhozama két tényező függvénye: az
áramló víz sebessége és a folyómeder keresztmetszete. Bővebb áramláshoz nagyobb
sebességre és ezzel egyidőben a megfelelő mederszélességre és mélységre van
szükség. Egy gyors folyású, széles és mély medrű folyó egy birodalom alapját
jelentheti, lásd az ókori Egyiptomot és a Nílust.
Növeld a víz sebességét
A víz a
magasabb pont felől az alacsonyabb felé áramlik, s a szintkülönbség nagyságától
függően növekszik a sebessége! Ha gyorsabb folyást szeretnél, növeld az esés
magasságát. Üzleti értelemben ez azt jelenti, hogy hozzáadott értékben – amit a
vevőidnek kínálsz – legyél fölötte versenytársaid ajánlatainak. Minden
erőfeszítés, ami arra irányul, hogy új minőséget, innovatív megoldást tudj
nyújtani számukra, egyben azt is garantálja, hogy mélyebbre ásol
versenytársaidnál. S ez igazi húzóerőt jelent ügyfeleid szemében.
Ha
visszatekintek a karrieremre, azt látom, hogy évtizedeket töltöttem ásással,
megírtam hat könyvet, tréningek százait tartottam, s üzletemberek, menedzserek,
vezetők ezreivel cseréltem eszmét csak azért, hogy többet és mást kínálhassak
klienseimnek. Nem sokat tudok a horgászatról vagy a munkavállalói kompenzációs
csomagokról. Cserében viszont másoknál sokkal mélyebben kiképeztem magam a
fejlesztő beszélgetések vezetésének módszertanából.
Elemző
kérdéseim egyre mélyebben szántanak, mert minden történettel, amivel klienseim
megtisztelnek, többet és mást tudok éltető kétséggé tenni a számukra. Minden
vezetéssel összefüggő könyvben azt olvasni, hogy a jelenlét értékének
mérőszáma, az a hatás, amit a minket körülvevő világra gyakorolunk. De honnan
tudhatjuk, hogy van-e értéke annak, amivel hozzájárulunk a klienseink életének
jobbá tételéhez? Miből olvasható ki, hogy jó úton járunk-e?
Azt
merem feltételezni, hogy a választott stratégiám működik, mert egyre több ember
találja értékesnek, ha, amivel küzd, ami kihívás a számára, azzal kapcsolatban
elmondom a véleményem, vagy épp „rázós” kérdéseket teszek fel. Egyre több
meghívás, rádiós és sajtó megjelenés, előadás különböző fórumokon jelzi azt,
hogy érvényes gondolataim támadnak esetenként.
Tedd föl a kérdést magadnak: vannak
visszatérő klienseid, akik ismét vagy újra a te szolgáltatásaidból szeretnének
részesülni? Döngetik az ajtódat? Ha igen, tudhatod, a folyó szintkülönbségét növelő
tevékenységed eredményes volt.
Szélesítsd a folyamot
A folyó
esése energiát termel, de szűk meder esetén ez igen csekély marad. Ha a Gangesz
erejére vágysz, ehhez széles és mély folyómederre lesz szükség. Üzleti
terminológiával: növelni kell a jövedelmezőséget! Termékek, szolgáltatások,
értékesítési csatornák számát bővítve, több és még több klienst elérni,
kiszolgálni. Ha az esés mértéke megengedi, hogy kedvedre való árakkal élj, a
meder szélesítése és mélyítése ahhoz kínál lehetőséget, hogy ezt mind
gyakrabban alkalmazhasd.
Azt
látom, folyómeder mélyítő és szélesítő tevékenységem jó irányt vett. Egyre több
olyan csatorna nyílik meg a számomra, ahol értő kezek segítik, hogy üzeneteim
célba érjenek. Az Ipari Parkok Egyesülete, az Üzleti
Klinika és más fórumok segítik az
üzleti coaching értékét elérhető közelségbe hozni egyre több vállalkozó,
üzlettulajdonos számára.
Tedd föl a kérdést magadnak: milyen
új értékesítési csatornákat sikerült megnyitni annak érdekében, hogy
szolgáltatásaid, termékeid vevőköre fokozatosan bővülhessen?
A
bevétel, és néhány más kapcsolódó indikátor világosan jelzi, hogy „egyre
kedvezőbb vízállás-jelentések” írják le üzleted növekedését, ezért látszik
szemléletes analógiának a folyó példája, anélkül, hogy vízmérnökké képeznénk ki
magunkat!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése