2013. március 11., hétfő

Tekintsd üzleted egy folyónak és láthatod, hogy életed, s üzleted a kellő irányban halad-e…


 „Tekints az üzletedre, mint egy kertre!” – mondja R. Hamilton, s a cashflow az a folyó, amelyik táplálja a kertet! Ahhoz, hogy biztosak legyünk abban, hogy a kertünk virágozni fog, arra van szükség, hogy a  folyó folyjék.
Áramlástani tanulmányokból tudható, hogy a folyam vízhozama két tényező függvénye: az áramló víz sebessége és a folyómeder keresztmetszete. Bővebb áramláshoz nagyobb sebességre és ezzel egyidőben a megfelelő mederszélességre és mélységre van szükség. Egy gyors folyású, széles és mély medrű folyó egy birodalom alapját jelentheti, lásd az ókori Egyiptomot és a Nílust.

Növeld a víz sebességét
A víz a magasabb pont felől az alacsonyabb felé áramlik, s a szintkülönbség nagyságától függően növekszik a sebessége! Ha gyorsabb folyást szeretnél, növeld az esés magasságát. Üzleti értelemben ez azt jelenti, hogy hozzáadott értékben – amit a vevőidnek kínálsz – legyél fölötte versenytársaid ajánlatainak. Minden erőfeszítés, ami arra irányul, hogy új minőséget, innovatív megoldást tudj nyújtani számukra, egyben azt is garantálja, hogy mélyebbre ásol versenytársaidnál. S ez igazi húzóerőt jelent ügyfeleid szemében.
Ha visszatekintek a karrieremre, azt látom, hogy évtizedeket töltöttem ásással, megírtam hat könyvet, tréningek százait tartottam, s üzletemberek, menedzserek, vezetők ezreivel cseréltem eszmét csak azért, hogy többet és mást kínálhassak klienseimnek. Nem sokat tudok a horgászatról vagy a munkavállalói kompenzációs csomagokról. Cserében viszont másoknál sokkal mélyebben kiképeztem magam a fejlesztő beszélgetések vezetésének módszertanából.
Elemző kérdéseim egyre mélyebben szántanak, mert minden történettel, amivel klienseim megtisztelnek, többet és mást tudok éltető kétséggé tenni a számukra. Minden vezetéssel összefüggő könyvben azt olvasni, hogy a jelenlét értékének mérőszáma, az a hatás, amit a minket körülvevő világra gyakorolunk. De honnan tudhatjuk, hogy van-e értéke annak, amivel hozzájárulunk a klienseink életének jobbá tételéhez? Miből olvasható ki, hogy jó úton járunk-e?
Azt merem feltételezni, hogy a választott stratégiám működik, mert egyre több ember találja értékesnek, ha, amivel küzd, ami kihívás a számára, azzal kapcsolatban elmondom a véleményem, vagy épp „rázós” kérdéseket teszek fel. Egyre több meghívás, rádiós és sajtó megjelenés, előadás különböző fórumokon jelzi azt, hogy érvényes gondolataim támadnak esetenként.

Tedd föl a kérdést magadnak: vannak visszatérő klienseid, akik ismét vagy újra a te szolgáltatásaidból szeretnének részesülni? Döngetik az ajtódat? Ha igen, tudhatod, a folyó szintkülönbségét növelő tevékenységed eredményes volt.

Szélesítsd a folyamot
A folyó esése energiát termel, de szűk meder esetén ez igen csekély marad. Ha a Gangesz erejére vágysz, ehhez széles és mély folyómederre lesz szükség. Üzleti terminológiával: növelni kell a jövedelmezőséget! Termékek, szolgáltatások, értékesítési csatornák számát bővítve, több és még több klienst elérni, kiszolgálni. Ha az esés mértéke megengedi, hogy kedvedre való árakkal élj, a meder szélesítése és mélyítése ahhoz kínál lehetőséget, hogy ezt mind gyakrabban alkalmazhasd.
Azt látom, folyómeder mélyítő és szélesítő tevékenységem jó irányt vett. Egyre több olyan csatorna nyílik meg a számomra, ahol értő kezek segítik, hogy üzeneteim célba érjenek. Az Ipari Parkok Egyesülete, az Üzleti Klinika és más  fórumok segítik az üzleti coaching értékét elérhető közelségbe hozni egyre több vállalkozó, üzlettulajdonos számára.

Tedd föl a kérdést magadnak: milyen új értékesítési csatornákat sikerült megnyitni annak érdekében, hogy szolgáltatásaid, termékeid vevőköre fokozatosan bővülhessen?
A bevétel, és néhány más kapcsolódó indikátor világosan jelzi, hogy „egyre kedvezőbb vízállás-jelentések” írják le üzleted növekedését, ezért látszik szemléletes analógiának a folyó példája, anélkül, hogy vízmérnökké képeznénk ki magunkat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése