2013. március 7., csütörtök

Amit nem tanítanak a Harvardon ...


„What They Don't Teach You at Harvard Business School," – ebben a könyvében tette közzé érdekes megfigyelését Mark McCormak az 1979-ben végzett MBI csoportról. Ebben a közösségben 3 % írta le a céljait, 13 %-nak voltak gondolatai a jövőjével kapcsolatban, s a többiek teljesen bizonytalanok voltak, merre is alakulhat a karrierjük az iskola elvégzése után. (Valószínű, ismerős az érzés!)


Ami érdekes, mi történt 10 év múlva:

Az a része a társaságnak, akinek nem volt írott célja épp kétszer kereset többet annál a 84 %-nál, akik minden fajta tudatos jövőkép nélkül léptek ki az iskola kapuján. S a 3 % - az írásban rögzített célokkal – tízszer többet keresett, mint a 97 % átlaga!

Valószínű, egyet lehet érteni azzal, hogy a Harvardos csapat elég sok késztetést kaphatott arra, hogy gondolkodjon azon, mit is akar csinálni! S azzal, csak azzal, hogy írásba is foglalja valaki az elképzeléseit, meg lehet tízszerezni a „megtérülési mutatókat”, miért ne gyakorolnánk ezt?

Épp a recesszió süllyesztőjében, szörnyű gazdasági környezetben, nehéz fogadalmat tenni arra, hogy jobb szülők leszünk, jobban vigyázunk az egészségünkre, többen jótékonykodunk. A változást azonban nem kötelező az évfordulóhoz kötni. Egy tiszta lap is elég ahhoz, hogy alapos tervet alkossunk saját magunk és cégünk számára!

Ha ezzel megvagyunk, keressünk valakit, akivel meg tudjuk osztani céljainkat, fontos, hogy másokat is beavassunk ezekbe! Az ő szerepük lesz az, hogy havonta, negyedévente számon kérik rajtunk: mit sikerült megvalósítani. Ez sokkal emészthetőbb lesz, ha mérföldköveket állítunk és részekre bontjuk a folyamatot, s már nem is tűnik teljesíthetetlennek, amit elterveztünk!

Követve ezt a módszert, nem is olyan hosszú idő múlva megtízszerezhetjük előnyünket versenytársainkkal szemben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése