2009. július 14., kedd

Árcsökkentés -mennyivel kell megnövelned az értékesítést, hogy kompenzálni tudd az alkalmazott árcsökkentésből fakadó veszteséget

Minden üzletember fejében megfordul, hogy ebben az élesedő versenyben előnyhöz juthat, ha árat csökkent! Nem mindegy azonban, mikor és mennyivel... Ha valaki egy adott árszintet egy kötött árréssel alkalmaz, ha ettől eltér, annak jól azonosítható következményei lesznek a nettó profitra nézve.
Vegyünk néhány példát: Árat csökkentesz és a jelenlegi árrésed 20%, 2 %-nyi árcsökkentés esetén 11 %-al többet kell értékesíteni, hogy a fenti árrés megmaradjon. 4:25, 6:43, 8:67, 10% esetén 100%-al kell növelni az eladott mennyiséget az adott termékből vagy szolgáltatásból. 12:150, 14:233, 16:400 és 18 százaléknál már csak 900 százalékos növelés biztosítja a szükséges árrés fenntartását.
Ha a jelenlegi árrés 60%, 2 %-nyi árcsökkentés esetén 3 %-al többet kell értékesíteni, hogy az árrés megmaradjon. 4:7, 6:11, 8:15, 10% esetén 20%-al kell növelni az eladott mennyiséget az adott termékből vagy szolgáltatásból. 12:25, 14:30, 16:36 és 18 százaléknál már 43 százalékos növelés biztosítja csak a szükséges árrés fenntartását.
Ha a közbenső értékek is érdekesek lehetnek, dobj fel egy emailt az actioncoach@iif,hu címre és elküldöm a teljes táblázatot!
Meglepő számokat fogsz benne látni!
Ps.. Ja, s ami még érdekesebb: mi a helyzet áremelés esetén!

1 megjegyzés:

  1. A táblázat nagyszerű, én már láttam :) Minden cégtulajnak ismernie kellene...
    Kft tulajdonosaként elhűlve néztem, milyen könyen mentek bele üzletkötőim az árkedvezmény adásába, csak, hogy megkapjuk a munkát.

    5% ezért, 3-5% azért, de a szerződéses mennyiség nem lett több. Pedig valamit valamiért!

    A táblázat ismeretében "csípőből" lehet mondani, hogy meg tudjuk adni az engedményt, de akkor 12%-kal kellene többet vásárolnia.

    Árképzőknek, szerződés előkészítőknek, ajánlatadóknak kötelező iránytű :)

    VálaszTörlés