2013. szeptember 24., kedd

Humorkonferenciára kaptam meghívót…

Erről eszembe jutott, abban a könyvben, amit most olvasok, amit az értékesítők „pápája” J. Gitomer írt, s a címe: Az értékesítés 21.5 ághághatatlan törvénye (21.5 unbreakable laws of selling, 2013), - szóval ebben - a sikeres értékesítők számára megalkotott „szabálykönyvben” a negyedik helyre pozícionálja a humor használatát!

Arra helyezve a hangsúlyt, hogy ez a legjobb eszköz mások figyelmének megragadására. Egy Alaszkából San Franciscóba tartó repülésének a történetét idézi fel például. Mindenki számára, aki már repült, ismerős helyzet, amikor az utasok elhelyezkednek az üléseikben, az első „akció”, az utazás-biztonsági tájékoztató megtartása. No, ezen a járaton ez így zajlott: Mark vagyok. Üdvözlöm önöket az Alaska Légitársaság 520-as járatán. Úti célunk San Francisco, aki nem oda készült, most van a legjobb pillanat, hogy kiszálljon és a kapuknál dolgozó kollégáim örömmel irányítják a neki megfelelő úti cél felé tartó járathoz.
Ezzel az „enter”-rel elérte, hogy mindenki elmosolyogjon, majd így folytatta. A volt feleségem Sandra és az új barátja Bob fogják kiszolgálni önöket. Hmm, elég érdekes utazásnak nézünk elébe. Dőlt a nevetéstől a teljes utazóközönség: Bingó! Itták a szavait az utaskísérőnek.
Vidámságot, élményt teremtett egy nagyon kényszeres, veszettül unalmas, de kihagyhatatlanul fontos kommunikációs aktusból! Egy humoros nyitással tízszer szélesebbre és hosszabbra sikerül kinyitnunk a ránk eső figyelem zónáját.

Humor nélkül, sótlanul láthatatlan nehézségek pókhálózzák be a kölcsönös ismerkedést, súlyos falakat építve a mélyebb föltárulkozás elé. S azt már csak én teszem hozzá, hogy egy kicsikart vásárlás árát ezerszer megfizetjük később bizalomvesztésben, míg, ha abban vagyunk partnerek, hogy a vásárlás legyen öröm… örök szövetségünkké tehetjük alkalmi vevőinket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése