Erről eszembe jutott, abban a könyvben, amit most olvasok,
amit az értékesítők „pápája” J. Gitomer
írt, s a címe: Az értékesítés 21.5 ághághatatlan törvénye (21.5 unbreakable laws of selling, 2013), - szóval ebben - a sikeres
értékesítők számára megalkotott „szabálykönyvben” a negyedik helyre pozícionálja
a humor használatát!
Arra helyezve a hangsúlyt, hogy ez a legjobb eszköz mások figyelmének
megragadására. Egy Alaszkából San Franciscóba tartó repülésének a történetét
idézi fel például. Mindenki számára, aki már repült, ismerős helyzet, amikor az
utasok elhelyezkednek az üléseikben, az első „akció”, az utazás-biztonsági
tájékoztató megtartása. No, ezen a járaton ez így zajlott: Mark vagyok. Üdvözlöm önöket az Alaska Légitársaság 520-as járatán. Úti
célunk San Francisco, aki nem oda készült, most van a legjobb pillanat, hogy kiszálljon
és a kapuknál dolgozó kollégáim örömmel irányítják a neki megfelelő úti cél felé
tartó járathoz.
Ezzel az „enter”-rel elérte, hogy mindenki elmosolyogjon,
majd így folytatta. A volt feleségem Sandra
és az új barátja Bob fogják kiszolgálni önöket. Hmm, elég érdekes utazásnak
nézünk elébe. Dőlt a nevetéstől a teljes utazóközönség: Bingó! Itták a
szavait az utaskísérőnek.
Vidámságot, élményt teremtett egy nagyon kényszeres,
veszettül unalmas, de kihagyhatatlanul fontos kommunikációs aktusból! Egy
humoros nyitással tízszer szélesebbre és hosszabbra sikerül kinyitnunk a ránk
eső figyelem zónáját.
Humor nélkül, sótlanul láthatatlan nehézségek pókhálózzák be
a kölcsönös ismerkedést, súlyos falakat építve a mélyebb föltárulkozás elé. S
azt már csak én teszem hozzá, hogy egy kicsikart vásárlás árát ezerszer
megfizetjük később bizalomvesztésben, míg, ha abban vagyunk partnerek, hogy a
vásárlás legyen öröm… örök szövetségünkké tehetjük alkalmi vevőinket!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése